Залучення здобувачів освіти до робочого процесу стейкхолдера кафедри німецької філології

21 травня 2025 року студенти групи Н-41 (ОР «Бакалавр», ОП «Німецька мова і література, англійська мова») в супроводі викладачів кафедри німецької філології Галини Шацької та Наталії Ткачук провели активність із серії «Залучення здобувачів освіти до робочого процесу стейкхолдера кафедри німецької філології» (серія таких активностей є віддзеркалюванням звичної участі стейкхолдерів в навчальному процесі здобувачів освіти). Зауважимо, що названі активності (практики) не лише вітаються експертною групою під час акредитації освітніх програм, але й є однією з вимог при реалізації освітньої програми (для ОР «Бакалавр» та ОР «Магістр» однаково).

Щодо активності 21 травня 2025: Мова йде про Відділ літератури іноземними мовами Івано-Франківської універсальної наукової бібліотеки імені Івана-Франка, який є стейкхолдером кафедри німецької філології. Відділ літератури іноземними мовами знаходиться у місті Івано-Франківськ, на вул. Незалежності 46. Зауважимо, що студенти факультету іноземних мов – здебільшого за рекомендацією викладачів – є частими відвідувачами Відділу літератури іноземними мовами. Вони позичають літературу для виконання домашніх завдань чи проводять у Відділі/ з Відділом певні заходи на кшталт літературний вечір, тренінг, відкрита лекція тощо.

Активність 21 травня полягала в тому, щоб сортувати та розставляти на полиці недавні нові поступлення літератури німецькою мовою, які надійшли з фонду міської бібліотеки м. Карлсруе (ФРН, федеральна земля Баден-Вюртемберг). Здобувачі освіти почали активність першим завданням – відповідно до інструкції заввідділом Ольги Войтичук – сортували книги за жанрами, визначали, чи книга належить до художньої чи фахової літератури (зокрема до таких сфер, як «Кулінарія», «Психологія», «Ветеринарія» та ін.). Друге завдання було індивідуальним: потрібно було написати коротку анотацію книги/книг, яка містить інформацію про автора, заголовок, рік видання, короткий зміст та інформацію про цільову групу потенційних читачів книги. Важливо зауважити, що для виконання другого (індивідуального) завдання студенти вибирали книгу/книги, яка/ які їм були до вподоби за заголовком, за автором або за обкладинкою або навіть за кількістю сторінок. Всупереч всім очікуванням написані анотації виявилися напрочуд інформативними, креативними, бо супроводжувалися власними ілюстраціями. Стейкхолдери – завідувачка та співробітники Відділу літератури іноземними мовами – курували із зацікавленням роботу здобувачів освіти під час активності, надаючи поради та фахові коментарі в сфері бібліографії. Проведена активність студентів стала першим кроком до початку процесу цифровізації каталогів Відділу літератури іноземними мовами, що є необхідною умовою для модернізації фонду бібліотеки.

Слід наголосити, що активність здобувачів освіти, які залучені до робочого процесу стейкхолдерів, сприяє набуванні таких скілів (soft skills), як креативність, робота в команді, робота за інструктажем, відповідальність за доручене завдання та часовий менеджмент. Наступності активності із даної серії плануються. Слідкуйте за нашими новинами. Будьте з нами!